English
Favoriter
Dina favoriter har nu skickats! Ett fel uppstod när dina favoriter skulle skickas
  1. studio 16 mars

Kommunikation i det nya gröna medielandskapet

Hur kan kommunikation driva beteendeförändring och hur blir den trovärdig? Idag växer en ny grön gråzon fram som riskerar att avtrubba konsumenter från att göra bättre val för miljön. Missa inte senaste insikterna, lösningarna och var med och revoltera mot vilseledande hållbarhetskommunikation när vi presenterar vår nya The Report #3. I detta digitala event får du inspiration och konkreta verktyg från Miljömärkning Sverige, som har väglett konsumenter och stöttat företag i hållbarhetskommunikation i mer än 30 år. Till vår hjälp har vi hållbarhetsexperter, beteendevetare och påverkansproffs.

Övergripande program 16 mars kl. 9:30-12

Inledningstal

  • Ragnar Unge, Vd, Miljömärkning Sverige
  • Anna Norberg, Moderator

Insikter från The Report: Hållbarhetskommunikation

  • Yrsa Lindberg, Hållbarhetsstrateg
  • Johan Larsson, Analytiker, HUI Research
  • Uta Hönemann, Projektledare Marknad, Miljömärkning Sverige

Intervjuer med experter från The Report

  • Ahmed Al-Qassam, Påverkansansvarig Friluftfrämjandet & grundare till Miljöpodden
  • Erik Elvingsson Hedén, Vd & grundare SB Insights

Bra exempel från branschen

  • JM – Svanar överallt
    • Maria Sandell, Hållbarhetschef
  • Scapa – The Dream Company
    • Malin Stenkilsson & Johan Winter, Hållbarhetschef & Marknadschef
  • Svana-kampanjen – Framgången och utmaningarna 
    • Cecilia Perlind, vVd, Kantar SIFO
    • Christina Knight, Creative Director, The Amazing Society
    • Christian Quarles van Ufford, Marknad och kommunikationschef Miljömärkning Sverige

Keynote talare: Per Espen Stoknes

  • ”Det största hindret för att stoppa klimatförändringarna ligger mellan våra öron. Det är ungefär sex tum tjockt, vår hjärna.”
    Psykologen, ekonomen, författaren, serieentreprenören och politikern Per Espen Stoknes är en känd förespråkare för en ny psykologi bakom klimatförändringarna. Att hitta positiva historier när vi talar om klimatkrisen för att skapa förändring och undvika trötthet.

Eventet är kostnadsfritt och kommer sändas från en studio på Münchenbryggeriet i Stockholm


Anmälan

I samband med anmälan godkänner du lagring av dina personuppgifter hos Miljömärkning Sverige.


För frågor och funderingar kontakta