
Greenolution är ett eventkoncept skapat av Miljömärkning Sverige. Konceptet innehåller seminarier inom olika ämnen, riktade till olika målgrupper. Nedan följer mer infomation om aktuella event.
Join the Greenolution!
-
16 mars: Kommunikation i det nya gröna medielandskapet
Hur kan kommunikation driva beteendeförändring och hur blir den trovärdig? Idag växer en ny grön gråzon fram som riskerar att avtrubba konsumenter från att göra bättre val för miljön. Missa inte senaste insikterna, lösningarna och var med och revoltera mot vilseledande hållbarhetskommunikation när vi presenterar vår nya The Report #3.
-
13 nov: Makten, målen och medarbetarna
Otydliga mål i hållbarhetsarbetet leder till att potential går förlorad, varnar Sveriges chefer. Varför har det blivit så? Och hur kan vi istället kraftsamla och tillsammans ställa om till ett hållbart näringsliv? Välkomna till höstens webbinarium och var med i vår Greenolution!
-
21-23 okt: Hållbart byggande med Svanen och EU-Blomman
Vårt årliga byggseminarium har som en följd av pandemin flyttat ut på nätet och fördelat sig på kortare pass under flera dagar. Ännu smidigare att vara med alltså och vi kan vara ännu fler i samma möte. Under tre dagar kommer vi på Miljömärkning Sverige, som ansvarar för Svanen och EU-Blomman, bjuda in till webbinarium om aktuella ämnen inom hållbart byggande.
Läs mer -
25 juni: Hållbara inköp i coronatider
Hur har corona påverkat inköpen? Varför ska du krama din leverantör? Hur tar du stöd av Agenda 2030? I detta webinar tar vi ett snack med experter om vad du ska göra för att minimera inköpsstörningar och vad du bör förbereda dig på.
-
28 maj: Hållbar upphandling med miljömärkning- Segla hem affären
Välkomna till ett webinar som ger dig vind i seglen så att du kan vinna upphandlingar med dina miljömärkta varor och tjänster. Få senaste nyheterna om hur vi på Miljömärkning Sverige arbetar med upphandling och hur du kan nå ut till upphandlar-Sverige.
-
24 april: Svanar ni er Svanenmärkning?
Den 24:e april arrangerades Svanens första Greenolution webinar och temat var Kommunikation. Vi på Svanen presenterade vårens Svana-kampanj och representant från reklambyrån The Amazing Society presenterade konceptet. Vi hade även med Kantar-Sifo som visade resultatet från kampanjen. Deltagarna fick också med sig konkreta tips på hållbarhetskommunikation och även information om hur kampanjen ska leva vidare under året.
Vi på Miljömärkning Sverige (Svanen) tror på den gröna revolutionen och den potential näringslivet har att ställa om och satsa på hållbarhet. Vi vill därför presentera Greenolution.
Under året kommer vi att genomföra flera kostnadsfria seminarier inom olika ämnen riktade till olika målgrupper. Den gemensamma nämnaren för alla seminarier är att de fokuserar på utveckling (evolution), lösning (solution) och förändring (revolution). Med förhoppningen att ni som åhörare ska få inspiration, verktyg och nätverk som ni kan applicera på er verksamhet för att utveckla ert hållbarhetsarbete.
Vissa seminarier kommer vara mer riktade till Svanens kunder medan andra är intressanta för flera målgrupper, så håll utkik i mejlkorgen! Join the Greenolution!
För eventuella frågor och funderingar kontakta: greenolution@svanen.se