Stärk ditt varumärke med Svanens kampanjkit
Var med i Svanens kampanj "Svår att få. Lätt att välja.". Den pågår vecka 4-7, 2024. Så här kan ni göra för att vara med:
- Använd copytexter och kampanjlogotyp från kampanjkitet. Texterna är gjorda för att passa alla typer av varor och tjänster. Vill du lyfta er specifika Svanenmärkta vara eller tjänst och de krav ni kämpat så hårt för att uppnå, ta hjälp av de texter som finns på kriteriesidan för er vara eller tjänst. Här hittar du alla Svanens krav.
- Använd Svanens nya tagline ”Svår att få. Lätt att välja” (som också finns som kampanjlogotyp). Den positionerar Svanen som den strängare miljömärkningen, vilket sätter ljuset på det hårda arbete ni gjort för att nå upp till Svanens krav.
- Använd kampanjperioden för att ta tillfället i akt att berätta historien om er produkt och Svanenmärkningen.
-
Bakgrund till kampanjen
Svanen har skapat sin första nordiska kampanj någonsin. En gemensam satsning från alla nordiska länder för att sprida samma budskap, på samma sätt. Syftet med konceptet är att förklara hur Svanenmärkningen skiljer sig från andra märkningar samt visa på vilket brett utbud av varor och tjänster som finns.
Läs mer -
Inspireras av andra!
Här är några exempel på hur kampanjkitet kan användas. Majoriteten av exemplen är från sociala medier men det går självklart bra att kommunicera i de kanaler som passar er bäst – i annonser, på hemsidan, på butikshyllan, på förpackningar, i informationsmaterial eller via återförsäljare.
Läs mer
Vid frågor kontakta:
- Linnea Hallgren Projektledare Marknad +46 8-55 55 24 72 linnea.hallgren@svanen.se