English
Favoriter
  1. Marknadscase

Marknadscase – Skanska

Att Svanenmärka ett hus är inte att göra det lätt för sig som byggföretag. Skanska har sedan 2005 jobbat med Svanen.

Först kom Svanenmärkta småhus, därefter flerbostadshus, sedan förskolor och nu senast en skola. Och sedan 2017 är alla bostäder som byggs i Skanskas egen regi Svanenmärkta.

Sedan 2017 är alla bostäder som byggs i Skanskas egen regi Svanenmärkta.

– Skanskas löfte är att bygga ett bättre samhälle. I våra egenutvecklade bostäder arbetar vi med Svanen idag. Det är ett steg mot framtidens boende där vi gör det enklare för våra kunder att leva hållbart, vilket är något som de efterfrågar och uppskattar, Johan Gerklev, Hållbarhetschef, Skanska Sverige AB.

En Svanenmärkning är ett bevis på ett starkt miljöengagemang och ett gott miljöarbete. Det kan vara gott nog för en del. Men Skanska har valt att inte stanna där. De är stolta – väldigt stolta – och det förmedlar de i alla sina kanaler.

– Enligt våra mätningar upplevs våra kampanjer som snygga, moderna och informativa. De väcker positiva känslor och får mottagarna att känna sig intresserade, nyfikna och inspirerade. Vi fick ett gott resultat på vår senaste kampanj med Svanenmärkta hem med många besökare på kampanjsidan och på den gemensamma visningsdagen. Kampanjen levererade även intresseanmälningar för våra bostadsprojekt i nivå med vårt mål, berättar Jenny Hagemeyer Lindow.

Det här tycker vi på Svanen är precis rätt sätt att använda sin Svanenmärkning. Var stolt över den, prata om den, visa upp den, använd den i företagets hållbarhetsarbete!

Kolla in Skanskas film om Svanenmärkt boende:

1:11