English
Favoriter
Dina favoriter har nu skickats! Ett fel uppstod när dina favoriter skulle skickas
  1. Friday 25 nov 2022

Kvalité, känsla och kraft – så laddar du kommunikationen

På köphetsens dag, Black Friday, sätter vi fokus på kommunikation som leder till en mer hållbar livsstil. För vi måste ställa om till en värld som håller för både oss och för kommande generationer. Här får du tips och inspiration på hur du får fler att vilja leva hållbart. Join the Greenolution!

Nytt för i år är vår tvårätters-lunch i samtalsvänligt runda bord-format. Det går till så här: Välj tema till förrätten. Därefter så byter du bord till huvudrätten och pratar med andra, som liksom du vill utveckla sitt arbete med Svanen och EU-Blomman. I anmälan nedan väljer du tema för lunchen.

Datum & tid: Fredag 25 november kl. 8:30-14:30

  • Scenprogram 9:00-12:00
  • Tvårätters-lunch 12:00-14:30

Plats: Bryggarsalen i Brygghuset, Odenplan Stockholm

Moderator: Anna Norberg

Eventet är kostnadsfritt och vi bjuder på både vegetarisk frukost och lunch!

Ur programmet:

  • Peter Alestig

    Klimatredaktör på Dagens Nyheter och författare till en ny bok, som på ett medryckande sätt berättar historien om de klimatförändringar som väntar oss. Inte de effekter som sker långt borta i tid och rum utan de som händer redan nu i Sverige.

  • Carl Schlyter

    är kampanjledare för systemförändring och klimat på Greenpeace. Med den populära podden Systemskiftet har Carl Schlyter förflyttat perspektiv och fått hållbarhetens horisont att ljusna. Han var tidigare riksdags- och EU-politiker.

  • Johanna Kull

    Hållbarhetsansvarig på nätbanken Avanza, som erbjuder en rad Svanenmärkta fonder och har många unga, lojala kunder varav de flesta är män

  • Øyvind Bjørnstad

    Hållbarhets- och strategichef på Vestre, vars Svanenmärkta utemöbler förenar hållbarhet, kvalitet  och design och har skapat mötesplatser över hela världen, till exempel på Times Square.

  • Karina Antin

    Hållbarhetschef på K2A, som både bygger och förvaltar Svanenmärkta hyresrätter, ofta i studentstäder med fokus på minskad klimatbelastning.

  • Senaste nytt om marknadsföring med Svanen

    Insikter från vår nordiska konsumentundersökning. Bakom kulisserna på Svanens nordiska kampanj med Forsman & Bodenfors. Nytt lagförslag stoppar greenwashing och höjer Svanens status som oberoende märkning.

    Medverkande från Miljömärkning Sverige: Anna Linusson - Vd, Sara Bergman - Kriterie- och hållbarhetschef, Therese Rydén - Projektledare Analys

Anmälan

Bordsplacering – Förrätt

Välj vilket bord du önskar sitta vid och äta din förrätt, de teman som kommer diskuteras är: 

  • Bord 1: Marknadsföring – Hur marknadsförs en Svanenmärkt produkt på bästa sätt?
  • Bord 2: Kommunikation & PR – Hur kan Svanen skapa positiva kommunikations- och PR effekter?
  • Bord 3: De stora utmaningarna – Svanen och cirkulär ekonomi, klimat, biologisk mångfald, kemikalier
  • Bord 4: Svaneneffekten – Samarbete över branschgränser 
  • Bord 5: Produkt & affärsutveckling – Mer än bara en konsumentmärkning
  • Bord 6: Analys & insikter – Vi vet vad vi borde göra men gör det inte
  • Bord 7: Svanenmärkt byggande – Nya krav, nya möjligheter 2023
  • Bord 8: Inköp & upphandling – Märkning som verktyg för effektiva miljökrav
  • Bord 9: Blandade bordet – Träffa rådgivare och licensinnehavare inom olika produktområden och ställ dina frågor

Till huvudrätten har du möjlighet att byta bord:

Bordsplacering - Huvudrätt

Sista anmälningsdag fredag 18 november

I samband med anmälan godkänner du lagring av dina personuppgifter hos Miljömärkning Sverige.